Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Vi tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av våra produkter kan göras via www.brothershopen.se eller www.brothersymaskiner.se samt till vår e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Beställning är bindande från vår sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara tillfälligt inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta oss och avboka den. (Gäller EJ beställningsvaror)

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. fakturaavgift framgår i kassan.

4. Betalning


Klarna Direkt, faktura 14 dagar (0 kr i avgift), kort, banköverföring, delbetalning.

Kortbetalningar
Vi accepterar Visa och Mastercard och AMEX. Kortbetalningen sker via en säker krypterad koppling.

5. Leveranstid

Lagervara levereras normalt samma dag (vardagar), eller nästa arbetsdag efter lagd order. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Vi kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva ditt köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Frakten

En kostnad för frakt (framgår i kassan) tillkommer, oavsett antal varor i ordern eller om den delas upp i flera försändelser av oss. Handlar du för över 1495kr vid ett tillfälle får du fri frakt på hela ordern. Dina varor skickas till ett utlämningställe nära dig. Vi använder oss av DHL som fraktpartner för paket och Posten för brev.

8. Garanti

Garantivillkor gäller enligt respektive tillverkare. Alla maskiner har minst 12 månaders garanti om inget annat anges. Brother lämnar tre års garanti på symaskiner, brodyrmaskiner, overlock samt coverstitch.
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med sina köp. Om du får problem med en produkt, kontakta oss.

Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad förutom under garantitiden. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

Tänk även på att spara allt emballage. Bra ifall maskinen behöver skickas till oss för garantiåtgärd.

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Som privatkund hos oss har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan. Meddelandet skall innehålla följande information; 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) namn på de produkter du vill returnera 4) Orsak till retur. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du själv ansvarar för returförsändelsen! Återlämnas inte varan i väsentligt oförändrat skick har vi rätt att kräva ersättning för värdeminskning.
Återbetalning sker senast inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returnerad produkt.

Returer skickas till:
Brothershopen.se
HMS Handel AB
Fotögatan 7
414 74  GÖTEBORG

10. Reklamation

Vi tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåfall en reklamation direkt på utlämningsstället. Maila sedan till vår kundtjänst för att informera om reklamationen.

11. Tvist

Vid eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Om Du inte är nöjd med din vara eller tjänst, tveka inte att kontakta vår kundtjänst så att vi kan lösa ditt problem. Om Du därefter inte är nöjd och vill gå vidare kan du klicka här så kommer du till EU´s Online Dispute Resolution ODR:

12. Outlösta paket

För paketförsändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till oss debiteras en avgift, f.n. upp till 395 kr inklusive moms per kolli för att täcka våra omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).

13. Personuppgiftsbehandling

Vi kommer inte att dela med oss av dina personuppgifter eller adress och epostuppgifter till något annat företag. Personuppgifter som du lämnar via vår hemsida kommer endast att användas för att kunna skicka information till dig i samband med beställningar, frågor eller enligt de val du gjort t ex i samband med att du prenumererar på vårt nyhetsbrev eller vill ta del av våra erbjudanden.
Du som konsument har enligt PUL rätt att begära:
- Utdrag av registrerade uppgifter
- Att registrerade uppgifter ändras
- Att registrerade uppgifter raderas
Kontakta oss om ni är i behov av något av detta.

14. Reservation

Vi reserverar oss för:
Ev. felaktigheter i information och priser avseende produkter vi säljer.
Ändrat pris/sortiment/tillgång av de produkter tillhandahåller.
Slutförsäljning på kampanjprodukter och leveransproblem som vi inte kan påverka.

15. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.